Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Μέσα σε δύο ώρες η διαδρομή Αθήνα - Πάτρα το.... 2019




Της Μαρίας Μόσχου

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρεί ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου - Πάτρας, με στόχο το 2019 ο χρόνος διαδρομής από την Αθήνα στην Πάτρα να μειωθεί σε περίπου δύο ώρες.

Χθες, η ΕΡΓΟΣΕ ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της διάνοιξης του ανατολικού μετώπου της σιδηροδρομικής σήραγγας Παναγοπούλας. Πρόκειται για δίδυμη σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 5 χλμ ανά κλάδο και αποτελεί τμήμα του έργου «Κατασκευή υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος και σήραγγας Παναγοπούλας», συνολικού μήκους 21,5 km και προϋπολογισμού 293,1 εκατ. ευρώ.

Με την ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας και στο δυτικό της μέτωπο, η οποία αναμένεται εντός του 2016, ολοκληρώνεται η κατασκευή της υποδομής του εν λόγω τμήματος που αποτελεί μέρος της γραμμής Ροδοδάφνη - Ρίο και αναμένεται να λειτουργήσει με σύγχρονη ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση μέχρι το 2019.

Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος

Το έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις. Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι οι Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.

Το έργο αποτελεί τμήμα του ευρύτερου προγράμματος εκσυγχρονισμού του άξονα Αθήνας-Πάτρας και αποσκοπεί:
Στη μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής Αθήνας-Πάτρας σε 2 ώρες από 3 ώρες 25', μετά και την ολοκλήρωση των έργων έως την Πάτρα. Στην επέκταση του εκσυγχρονισμού του υπάρχοντος δικτύου σε μεγάλο μήκος του, πέραν του Κιάτου, καθώς και στην εξασφάλιση της διαλειτουργικότητάς του (ενιαίο εύρος γραμμής) με το βορείως της Αθήνας σιδηροδρομικό δίκτυο.Ο σιδηρόδρομος της Πάτρας

Η επέκταση και ολοκλήρωση του νέου υψηλών προδιαγραφών σιδηροδρομικού δικτύου ΠΑΘΕ, με την ανάπτυξη της σχετικής υποδομής στην περιοχή της Πάτρας ήταν το αντικείμενο συνάντησης που πραγματοποίησε ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης με τον δήμαρχο Πάτρας κ. Κώστα Πελετίδη. Στην διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν οι πιθανές λύσεις κατασκευής και χάραξης της γραμμής, προκειμένου να αποφευχθεί η δημιουργία προβλημάτων στον αστικό ιστό της πόλης. Ένα έργο, που εντάσσει και αναβαθμίζει την Πάτρα, ως πύλη της Δυτικής Ελλάδας, στο σύγχρονο διευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρομικών μεταφορών. Συντομα θα ολοκληρωθεί μελέτη και επεξεργασία όλων των εναλλακτικών σεναρίων, για την επιλογή της βέλτιστης τελικής λύσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου