Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

Προτάσεις της Π.Ε Φωκίδας, για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων- Εθνικοί πόροι


Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ύστερα από την ψήφιση του προγράμματος από το Περιφερειακό συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας, η Π.Ε Φωκίδας απέστειλε Τεχνικό Δελτίο για την συντήρηση του οδικού δικτύου Φωκίδας για τα έτη 2015,2016 και 2017.
Το μήκος της επέμβασης υπολογίζεται σε 800 km περίπου. Οι εργασίες που θα γίνουν, αφορούν την αποκατάσταση του υφισταμένου ασφαλτοτάπητα, της υφιστάμενης σήμανσης, βελτίωση των συναρμογών στους κόμβους χωρίς νέα χάραξη, επισκευή- αποκατάσταση των τεχνικών έργων, καθαρισμοί φρεατίων και οχετών, άρση καταπτώσεων και άρση επικινδυνότητας από μελλοντικές καταπτώσεις- ολισθήσεις.
Σκοπός του έργου μέσω των επιμέρους μελετών που ήδη υπάρχουν είναι ο περιορισμός των προβλημάτων και η μείωση των ατυχημάτων από τη δυσμενή κατάσταση του οδοστρώματος του Εθνικού και Επαρχιακού δικτύου.
Στο υφιστάμενο Εθνικό και Επαρχιακό δίκτυο του νομού υπάρχουν μεγάλες ανάγκες λόγω της ελλιπούς συντηρήσεως λόγω έλλειψης πόρων ή περιορισμένου ύψους (προϋπολογισμού ) αυτών.

     Σε αυτήν την κακή κατάσταση συνεισέφερε με αρνητικά αποτελέσματα επιπλέον τόσο η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων , οι άσχημες καιρικές συνθήκες (ύπαρξη νερού στο κατάστρωμα και στα ρείθρα της οδού, παγετός, μεγάλες θερμοκρασιακές μεταβολές , ύπαρξη χημικών καταλοίπων) , η δραστηριότητα μεγάλων βιομηχανιών και βιοτεχνιών ( ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΑΕ, ΔΕΛΦΟΙ-ΔΙΣΤΟΜΟ ΑΕ, S&B ΒΩΞΙΤΕΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ ΕΛΑΙΩΝ) και το γεγονός ότι μεγάλο τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου είναι ορεινό.

   Ιδιαίτερα, το Εθνικό δίκτυο , διέρχεται από αρκετούς αρχαιολογικούς χώρους (ΔΕΛΦΟΙ, ΕΥΠΑΛΙΟ, ΛΙΔΩΡΙΚΙ, ΧΡΙΣΣΟ, κλπ) , με ειδικό καθεστώς προστασίας (NATURA) τουριστικά αξιοθέατα (ΓΑΛΑΞΙΔΙ, ΛΙΜΝΗ ΜΟΡΝΟΥ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΙΑΚΟΣ, ΕΠΤΑΛΟΦΟΣ κλπ), εμπορικούς τόπους με πυκνή ροή διερχομένων φορτηγών και λεωφορείων μεγάλου μεγέθους και μεγάλου βάρους ανά τροχό με αποτέλεσμα το κατάστρωμα των οδών να καταπονείται και καθολικά και σημειακά.

Στο δε Επαρχιακό δίκτυο επειδή κατά κύριο μέρος αναπτύσσεται σε περιοχές με ισχυρό ανάγλυφο , με απότομους ελιγμούς , από την κυκλοφορία οχημάτων , το κατάστρωμα της οδού καταπονείται καθ' όλο το πλάτος και μήκος του.

Για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων και την ασφαλέστερη παροχέτευση της κυκλοφορίας επί του οδικού δικτύου, προτείνονται έργα στους εξής κόμβους : α) της Εθ.οδού Ιτέας - Ναυπάκτου με το Τ.Δ. Μαλάματα του Δήμου Δωρίδας β) της Εθ.οδού Ιτέας - Ναυπάκτου με το Τ.Δ. Γλυφάδα του Δήμου Δωρίδας , γ) της Εθ. οδού 48 με το Τ.Δ. Αγίου Κων/νου του Δήμου Δελφών, δ) της Εθ. οδού 27 με το Τ.Δ. Βάριανη του Δήμου Δελφών ε) της Εθν. οδού 48 με το Τ.Δ. Αγίου Γεωργίου του Δήμου Δελφών, , και στ) της Επ. οδού 4 το Τ.Δ. Δεσφίνας του Δήμου Δελφών. Οι κόμβοι είναι εξαιρετικά απαραίτητοι για την επικοινωνία των αστικών κέντρων με τα ανωτέρω Τ.Δ. επειδή αυτά βρίσκονται είτε σε περιοχές με εξαιρετικά μεγάλη εμπορική - βιοτεχνική δραστηριότητα είτε σε περιοχές αρχαιολογικού ενδιαφέροντος είτε σε περιοχές με ιδιαίτερο φυσικό κάλλος με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος και ως εκ τούτου αυξημένος κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων. Οι βελτιώσεις στους ανωτέρω κόμβους κρίνονται ως το μόνο αποτελεσματικό μέτρο αποφυγής ατυχημάτων επειδή οι υφιστάμενοι κόμβοι είναι εκτός σύγχρονων προδιαγραφών, δεν επαρκούν για την παροχέτευση της κυκλοφορίας ενώ ήδη έχει εξαντληθεί κάθε άλλο τρόπος ασφάλειας μέσω της κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης.

Σε περίπτωση της μη κατασκευής των ανωτέρω η κυκλοφορία επί του οδικού δικτύου, με την πάροδο του χρόνου , θα γίνεται ολοένα και πιο επισφαλής.

Σημειώνουμε, ότι οι προτάσεις- καταγραφή της Δ/σης Τεχνικών Έργων της Π.Ε Φωκίδας, για αναγκαίες παρεμβάσεις ήταν 12.000.000€.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου