Μπορεί όλα τα βλέμματα να έχουν πέσει στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος που είναι η φυσική συνέχεια της Ολυμπίας Οδού, όμως υπάρχει ακόμα ένα μεγάλο έργο, μέ ώριμες μελέτες και με μεγάλη στρατηγική αξία.
Μιλάμε για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα-Κακαβιά, τη φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού. Το οδικό αυτό έργο ήταν μία από τις προτεραιότητες της προηγούμενης κυβέρνησης και είχε μπει ψηλά στην ατζέντα.
Σε αυτή τη χρονική στιγμή, το έργο δεν έχει τα «φώτα της δημοσιότητας» πάνω του, όμως αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για την ολοκλήρωση των βασικών οδικών έργων της Ηπείρου.
Η Κακαβιά ως ο κεντρικός πυλώνας εισόδου και εξόδου των Αλβανών στην Ελλάδα έχει σημαντικούς κυκλοφοριακούς φόρτους καθημερινά ενώ στις παραδοσιακές εξόδους κάθε έτους (Χριστούγεννα, Πάσχα, Αύγουστος κλπ) παρατηρούνται σημαντικές ανασχέσεις. Κάθε χρόνο μπαίνουν και βγαίνουν στην Ελλάδα από το τελωνείο της Κακαβιάς 1.750.000 άνθρωποι, ενώ εντυπωσιακά είναι τα νούμερα που αφορούν και στις διελεύσεις αυτοκινήτων.
Στις γιορτές των Χριστουγέννων, Πάσχα και Δεκαπενταύγουστου περνούν τα σύνορα και προς τις δύο κατευθύνσεις τουλάχιστον 750 πούλμαν, 6.000 αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και 350 φορτηγά.
Τα χαρακτηριστικά του σημερινού δρόμου είναι εκείνα της «τυπικής» εθνικής οδού με μία λωρίδα ανά ρεύμα, χωρίς καμία προστασία για τον οδηγό και φυσικά χωρίς ανισόπεδους κόμβους.
Το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά, μήκους περίπου 55χλμ έχει κόστος 280εκ.ευρώ και εκτιμάται ότι θα χρειαστεί 3 χρόνια εργασιών για να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει. Με την ολοκλήρωση του η απόσταση Κακαβιά-Αντίρριο θα διανύεται σε περίπου 2 ώρες ενώ η απόσταση Κακαβιά-Αθήνα θα διανύεται σε κάτι παραπάνω απο 4 ώρες, ενώ σήμερα ο χρόνος αυτός φτάνει τις 6 ώρες (χωρίς να υπολογίζονται οι συνεχόμενες καθυστερήσεις λόγω της στενότητας του δρόμου.
Αυτή τη στιγμή παραμένει η πρώτη προτεραιότητα μετά την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού για την Περιφέρεια Ηπείρου. Επί της ουσίας με αυτό το έργο ολοκληρώνεται όλος ο βασικός οδικός άξονας σε Δυτική Ελλάδα και ΄Ηπειρο καθώς ξεκινώντας από το Αντίρριο θα καλύπτει όλες τις σημαντικές αστικές περιοχές (Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Αμφιλοχία, Άρτα, Ιωάννινα) αλλά και τις περιοχές τουριστικού και διασυνοριακού ενδιαφέροντος (Δωδώνη, Ζαγοροχώρια, Κακαβιά).
Άλλωστε το έργο αυτό είναι ένα απο τα κορυφαία έργα στο Στρατηγικό Πλαίσιο Μεταφορών, όμως προς το παρόν παραμένει άγνωστος ο προγραμματισμός του και η υλοποίηση του.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Σε αυτή τη χρονική στιγμή, το έργο δεν έχει τα «φώτα της δημοσιότητας» πάνω του, όμως αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για την ολοκλήρωση των βασικών οδικών έργων της Ηπείρου.
Η Κακαβιά ως ο κεντρικός πυλώνας εισόδου και εξόδου των Αλβανών στην Ελλάδα έχει σημαντικούς κυκλοφοριακούς φόρτους καθημερινά ενώ στις παραδοσιακές εξόδους κάθε έτους (Χριστούγεννα, Πάσχα, Αύγουστος κλπ) παρατηρούνται σημαντικές ανασχέσεις. Κάθε χρόνο μπαίνουν και βγαίνουν στην Ελλάδα από το τελωνείο της Κακαβιάς 1.750.000 άνθρωποι, ενώ εντυπωσιακά είναι τα νούμερα που αφορούν και στις διελεύσεις αυτοκινήτων.
Στις γιορτές των Χριστουγέννων, Πάσχα και Δεκαπενταύγουστου περνούν τα σύνορα και προς τις δύο κατευθύνσεις τουλάχιστον 750 πούλμαν, 6.000 αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και 350 φορτηγά.
Τα χαρακτηριστικά του σημερινού δρόμου είναι εκείνα της «τυπικής» εθνικής οδού με μία λωρίδα ανά ρεύμα, χωρίς καμία προστασία για τον οδηγό και φυσικά χωρίς ανισόπεδους κόμβους.
Το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά, μήκους περίπου 55χλμ έχει κόστος 280εκ.ευρώ και εκτιμάται ότι θα χρειαστεί 3 χρόνια εργασιών για να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει. Με την ολοκλήρωση του η απόσταση Κακαβιά-Αντίρριο θα διανύεται σε περίπου 2 ώρες ενώ η απόσταση Κακαβιά-Αθήνα θα διανύεται σε κάτι παραπάνω απο 4 ώρες, ενώ σήμερα ο χρόνος αυτός φτάνει τις 6 ώρες (χωρίς να υπολογίζονται οι συνεχόμενες καθυστερήσεις λόγω της στενότητας του δρόμου.
Αυτή τη στιγμή παραμένει η πρώτη προτεραιότητα μετά την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού για την Περιφέρεια Ηπείρου. Επί της ουσίας με αυτό το έργο ολοκληρώνεται όλος ο βασικός οδικός άξονας σε Δυτική Ελλάδα και ΄Ηπειρο καθώς ξεκινώντας από το Αντίρριο θα καλύπτει όλες τις σημαντικές αστικές περιοχές (Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Αμφιλοχία, Άρτα, Ιωάννινα) αλλά και τις περιοχές τουριστικού και διασυνοριακού ενδιαφέροντος (Δωδώνη, Ζαγοροχώρια, Κακαβιά).
Άλλωστε το έργο αυτό είναι ένα απο τα κορυφαία έργα στο Στρατηγικό Πλαίσιο Μεταφορών, όμως προς το παρόν παραμένει άγνωστος ο προγραμματισμός του και η υλοποίηση του.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου