Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Δάσκαλοι VS... ΕΜΠΡΟΣ για ΜΚΟ

Μια (δημόσια) απάντηση στην εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ»
 
Στο φύλλο της εφημερίδας «Εμπρός» της 21ης Φεβρουαρίου 2014 δημοσιεύτηκε άρθρο, το οποίο αναφέρεται στην «επιλεκτική» αντιμετώπιση των Μη Κερδοσκοπικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) από το Σύλλογό μας.


Σε πρώτη ανάγνωση, δημιουργεί απορία η αυτόκλητη υπεράσπιση των ΜΚΟ από την εφημερίδα «Εμπρός». Αν όμως συνδέσουμε το επώνυμο του αρχισυντάκτη της συγκεκριμένης εφημερίδας με το επώνυμο ιδιοκτήτη ΜΚΟ, η οποία δεν αναφέρεται στο άρθρο, αλλά δραστηριοποιείται στην περιοχή μας και καταβάλλει προσπάθειες να επεκτείνει το «κοινωφελές» και «μη κερδοσκοπικό» έργο της στο χώρο του δημόσιου σχολείου, ο γρίφος φαίνεται να λύνεται.

Η εφημερίδα ακολουθεί στο συγκεκριμένο άρθρο ισοπεδωτική λογική και εξισώνει οργανώσεις που προσφέρουν κοινωνικό έργο, με ΜΚΟ που προσφέρουν μηδενικό κοινωνικό έργο, έχουν παρασιτική δράση και αποτελούν κέντρα διαφθοράς και διασπάθισης δημοσίου χρήματος, τη στιγμή που ο ελληνικός λαός στενάζει οικονομικά. 

Φαίνεται ότι ο αρχισυντάκτης της εφημερίδας δεν αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας με τις ΜΚΟ. Φαίνεται να μην αντιλαμβάνεται ή να έχει επιλεκτική αντίληψη, της διαφθοράς και των αδιαφανών μεθοδεύσεων που χρησιμοποίησαν ορισμένες ΜΚΟ, ακόμη και σε περιπτώσεις που τους ανατέθηκαν διορισμοί προσωπικού. 

Οι ΜΚΟ αυτές, με παρεμβάσεις τους δημιουργούν προβλήματα στη λειτουργία των δημόσιων σχολείων, επαναπροσδιορίζουν το μορφωτικό περιεχόμενο του σχολείου υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων και προωθούν την έμμεση ή και την άμεση διαφήμιση, καθώς και τα ιδιωτικά - επιχειρηματικά συμφέροντα. 

Στο δημόσιο σχολείο μέσω των θεσμοθετημένων υποστηρικτικών δομών προβλέπονται πολιτιστικά, περιβαλλοντικά και άλλα προγράμματα με βάση συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, καθώς και σχετικές με τα προγράμματα αυτά εκδηλώσεις. Στο πλαίσιο αυτό το δημόσιο σχολείο δεν έχει ανάγκη από αμφίβολης ποιότητας «πολιτιστικές εκδηλώσεις» που διοργανώνονται από ιδιωτικούς φορείς, επιβαρύνοντας τη λειτουργία του. 

Ο Σύλλογός μας υιοθετεί, προωθεί και συνδιοργανώνει με φορείς αυξημένου κύρους καινοτόμες και ποιοτικές εκπαιδευτικές δράσεις στο βαθμό που αυτές:

  1. Αναβαθμίζουν τη μαθησιακή και γενικότερα την εκπαιδευτική διαδικασία.
  2. Δίνουν έμφαση στη διαδικασία της Διδασκαλίας-Μάθησης-Αξιολόγησης μέσα από πραγματικά καινοτόμες δράσεις και όχι μέσα από εκδηλώσεις και «νεωτερισμούς» αμφίβολης παιδαγωγικής αποτελεσματικότητας, οι οποίοι προσφέρουν ουσιαστικά στο ενεργητικό ιδιωτικών εταιριών. 
  3. Δεν προκαλούν δυσλειτουργίες και δεν επιβαρύνουν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων με επιπλέον χαμένες ώρες μαθημάτων στο πλαίσιο ενός ήδη πιεσμένου χρονικά ωρολογίου προγράμματος.
  4. Δεν προκαλούν αύξηση του κόστους λειτουργίας των σχολικών μονάδων, επιβαρύνοντας τις ήδη υποχρηματοδοτούμενες από την κεντρική διοίκηση Σχολικές Επιτροπές.
  5. Δεν προωθούν τα ιδιωτικά - επιχειρηματικά συμφέροντα.
  6. Συμφωνούν με τις αποφάσεις της ΔΟΕ και τις αποφάσεις των ΓΣ και του ΔΣ του Συλλόγου μας.
  7. Συνεισφέρουν στην αναπτυξιακή πορεία του τόπου και έχουν κοινωνικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα.

Οι παρεμβάσεις συγκεκριμένων ΜΚΟ δε συνάδουν συνήθως με τα παραπάνω, ενώ συνδέονται με μορφές «εθελοντικής» εργασίας οι οποίες καταργούν στην πράξη θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα όπως συμβαίνει και με τα προγράμματα «κοινωφελούς εργασίας» που ήδη εφαρμόστηκαν από τέτοιες εταιρίες αστικής ευθύνης.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου