Ο Δήμος
Ναυπακτίας σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία για τις Νευροεπιστήμες HELLENIC SOCIETY FOR NEYROSCIENCE του Πανεπιστημίου
Πατρών και με τις συμμετοχές του
Γυμνασίου Αντιρρίου και του 3ου Γυμνασίου Ναυπάκτου σας ενημερώνουν
ότι το Σάββατο 8 Μαρτίου 2014 και ώρα 6μμ στην Παπαχαραλάμπειο αίθουσα
διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα «Σχολική συμπεριφορά και εγκέφαλος».
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α
ΕΚΔΗΛΩΣΗ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΙΣ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
|
Πόλη
|
Ημερομηνία
|
Ώρα
|
Αίθουσα
|
Ναύπακτος
|
8 Μαρτίου 2014
|
6 μμ
|
Παπαχαραλάμπειος
|
ΤΙΤΛΟΣ:
Σχολική συμπεριφορά και εγκέφαλος
|
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1
|
Τίτλος Ομιλίας/ Παρουσίασης
|
«Προβλήματα συμπεριφοράς
του παιδιού στο σχολείο: εγκέφαλος και βιολογία»
|
|
Ομιλητής
|
Νένη Περβανίδου, Λέκτορας Αναπτυξιακής
& Συμπεριφορικής Παιδιατρικής, Ιατρική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
|
2
|
Τίτλος Ομιλίας/ Παρουσίασης
|
«Διαταραχή
Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)»
|
|
Ομιλητής
|
Μαθητές Γυμνασίου
Αντιρρίου
|
3
|
Τίτλος Ομιλίας/
Παρουσίασης
|
«Σχολικός εκφοβισμός»
|
|
Ομιλητής
|
Μαθητές 3ου
Γυμνασίου Ναυπάκτου
|
Οργανωτές:
|
Ελληνική Εταιρεία για
τις Νευροεπιστήμες
|
Δήμος Ναυπακτίας
|
Γυμνάσιο Αντιρρίου
|
3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου
|
Υπεύθυνα Μέλη της Ελληνικής
Εταιρείας για τις Νευροεπιστήμες
|
E-mails
|
Τηλέφωνα
|
Ευθυμιόπουλος Σπυρίδων
|
Efthis@biol. uoa.gr
|
2107274890
|
Μαριγούλα Μαργαρίτη
|
margar@upatras.gr
|
2610997430
|
Περίληψη της παρουσίασης-περιγραφή της δραστηριότητας
Προβλήματα Συμπεριφοράς του
Παιδιού στο Σχολείο: Εγκέφαλος και Βιολογία
Τα προβλήματα συμπεριφοράς
του παιδιού στο σχολείο επηρεάζουν τόσο τη λειτουργία μέσα στην τάξη, όσο και
τις κoινωνικές δραστηριότητες και το παιχνίδι εκτός σχολικής τάξης. Στο συνολό
τους είναι συχνά και αφορούν περίπου το 10% των παιδιών, ενώ έχουν σοβαρές
επιπτώσεις και σε άλλους τομείς, όπως η μάθηση, η γνωστική και συναισθηματική
ανάπτυξη και η κοινωνική συμπεριφορά.
Τα συχνότερα προβλήματα
συμπεριφοράς που επηρεάζουν τη σχολική προσαρμογή, είναι η Διαταραχή
Ελλειματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ), η εναντιωματική
διαταραχή, η διαταραχές διαγωγής και άλλα, ενω ενα απο τα συχνότερα και
σοβαρότερα φαινόμενα που επηρεάζουν τη σχολική ζωή είναι αυτό του σχολικού
εκφοβισμού.
Γενετικοί, βιολογικοί,
αναπτυξιακοί και ψυχοκοινωνικοί παράγοντες επηρεάζουν την ανάπτυξη των
προβλημάτων συμπεριφοράς που σχετίζονται με το σχολείο, τα οποία πολύ συχνά
συνυπάρχουν μεταξύ τους, όπως και με άλλα προβλήματα συναισθήματος, άγχος ή
κατάθλιψη καθώς και μαθησιακά προβλήματα όπως η δυσλεξία. Οι γενετικοί,
επιγενετικοί και αναπτυξιακοί αυτοί παράγοντες που προδιαθέτουν στην ανάπτυξη
των προβλημάτων συμπεριφοράς, επηρεάζουν τη φυσιολογία, τη βιολογία και την
ανατομία του εγξεφάλου καθιστώντας το άτομο επιρρεπές σε ορισμένους τρόπους
συμπεριφοράς. Περιβαλλοντικοί (οικογενειακοί, σχολικοί) παράγοντες μπορούν να
διαμορφώσουν περαιτέρω τις συμπεριφορές αυτές με θετικό ή αρνητικό τρόπο.
Η εκδήλωση των προβλημάτων
συμπεριφοράς καλύπτει ένα μεγάλο μέρος συμπτωμάτων και χαρακτηριστικών που
ποικίλει με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο. Η έγκαιρη αναγνώριση,
ανίχνευση και παρέμβαση απο τους εκπαιδευτικούς και τους κλινικούς είναι κρίσιμη
για την πρόγνωση των παιδιών και εφήβων με προβλήματα συμπεριφοράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου