Κυριολεκτικά στον αέρα βρίσκονται ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία της χώρας. Κι αυτό γιατί στο υπουργείο Παιδείας εξετάζεται η κατάργησή τους, με στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων.
Οπως ανφέρει η «Καθημερινή της Κυριακής», τα κονδύλια που θα δίνονταν για την κάλυψη των αναγκών στο ολοήμερο σχολείο μελετάται να αξιοποιηθούν για προσλήψεις εκπαιδευτικών για το βασικό σχολικό πρόγραμμα. Ομως, η κατάργηση των ολοήμερων θα προκαλέσει οξύτατο πρόβλημα στις οικογένειες περίπου 340.000 μαθητών.
Ειδικότερα, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις, ο αριθμός των ελλείψεων εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα κινηθεί μεταξύ 24.000 με 26.000. Ωστόσο, προς το παρόν έχουν εξασφαλισθεί πιστώσεις για την κάλυψη μόλις 12.000 θέσεων. Εξαιτίας των δυσκολιών στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και της εξοικονόμησης πόρων, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εξετάζει την κατάργηση του προγράμματος των ολοήμερων δημοτικών σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), το οποίο ξεκίνησε με ευρωπαϊκά κονδύλια το 2010 και για το οποίο απαιτείται η πρόσληψη εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων (πληροφορική, καλλιτεχνικά, φυσική αγωγή κ.ά.).
Στο ολοήμερο σχολείο η έναρξη του υποχρεωτικού προγράμματος γίνεται στις 8.10 το πρωί και το βασικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται στις 12.20 για την Α΄ και Β΄ Δημοτικού και στη 1.15 μ.μ. για τις επόμενες τέσσερις τάξεις. Βέβαια, εάν το Δημοτικό είναι ολοήμερο, το πρόγραμμά του ολοκληρώνεται στις 2 μ.μ. για όλες τις τάξεις, ενώ στην απογευματινή ζώνη ΕΑΕΠ παρέχεται η δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης των μαθητών από 3.30 μ.μ. έως 3.40 μ.μ.
Το διευρυμένο ωράριο του ολοήμερου, εκτός από το ότι εξυπηρετεί τους γονείς, δίνει τη δυνατότητα στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα να προσφέρει νέες δραστηριότητες που έχουν ανάγκη οι μαθητές. Η αξία των ολοήμερων σχολείων καταδεικνύεται από το γεγονός ότι είναι πολύ δημοφιλή: τα σχολεία με ΕΑΕΠ καλύπτουν το 58% του μαθητικού πληθυσμού των δημοτικών σχολείων (589.000 το σύνολο). Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2010, επί υπουργίας Αννας Διαμαντοπούλου, και έως το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς συνολικά, από τα 4.564 δημοτικά σχολεία της χώρας τα 1.336 λειτούργησαν με ΕΑΕΠ, με τα περισσότερα να βρίσκονται στα μεγάλα αστικά κέντρα με τα πολυπληθέστερα σχολεία.
Οπως ανφέρει η «Καθημερινή της Κυριακής», τα κονδύλια που θα δίνονταν για την κάλυψη των αναγκών στο ολοήμερο σχολείο μελετάται να αξιοποιηθούν για προσλήψεις εκπαιδευτικών για το βασικό σχολικό πρόγραμμα. Ομως, η κατάργηση των ολοήμερων θα προκαλέσει οξύτατο πρόβλημα στις οικογένειες περίπου 340.000 μαθητών.
Ειδικότερα, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις, ο αριθμός των ελλείψεων εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα κινηθεί μεταξύ 24.000 με 26.000. Ωστόσο, προς το παρόν έχουν εξασφαλισθεί πιστώσεις για την κάλυψη μόλις 12.000 θέσεων. Εξαιτίας των δυσκολιών στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και της εξοικονόμησης πόρων, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εξετάζει την κατάργηση του προγράμματος των ολοήμερων δημοτικών σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), το οποίο ξεκίνησε με ευρωπαϊκά κονδύλια το 2010 και για το οποίο απαιτείται η πρόσληψη εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων (πληροφορική, καλλιτεχνικά, φυσική αγωγή κ.ά.).
Στο ολοήμερο σχολείο η έναρξη του υποχρεωτικού προγράμματος γίνεται στις 8.10 το πρωί και το βασικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται στις 12.20 για την Α΄ και Β΄ Δημοτικού και στη 1.15 μ.μ. για τις επόμενες τέσσερις τάξεις. Βέβαια, εάν το Δημοτικό είναι ολοήμερο, το πρόγραμμά του ολοκληρώνεται στις 2 μ.μ. για όλες τις τάξεις, ενώ στην απογευματινή ζώνη ΕΑΕΠ παρέχεται η δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης των μαθητών από 3.30 μ.μ. έως 3.40 μ.μ.
Το διευρυμένο ωράριο του ολοήμερου, εκτός από το ότι εξυπηρετεί τους γονείς, δίνει τη δυνατότητα στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα να προσφέρει νέες δραστηριότητες που έχουν ανάγκη οι μαθητές. Η αξία των ολοήμερων σχολείων καταδεικνύεται από το γεγονός ότι είναι πολύ δημοφιλή: τα σχολεία με ΕΑΕΠ καλύπτουν το 58% του μαθητικού πληθυσμού των δημοτικών σχολείων (589.000 το σύνολο). Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2010, επί υπουργίας Αννας Διαμαντοπούλου, και έως το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς συνολικά, από τα 4.564 δημοτικά σχολεία της χώρας τα 1.336 λειτούργησαν με ΕΑΕΠ, με τα περισσότερα να βρίσκονται στα μεγάλα αστικά κέντρα με τα πολυπληθέστερα σχολεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου