Κάποτε, με το ΝΔ 400/1970 περί Ιδιωτική Επιχειρήσεως Ασφαλίσεως, καθιερώθηκαν ποινές για τους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων.
Συγκεκριμένα, η παράγραφος 3 του άρθρου 120, όπως προστέθηκε με το άρθρο 68 Ν.3746/2009, ΦΕΚ Α 27/16.2.2009, όριζε ότι:
«Ανεξαρτήτως της εφαρμογής των οικείων ποινικών διατάξεων του παρόντος διατάγματος και με την επιφύλαξη της εφαρμογής της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, η ΕΠ.Ε.Ι.Α. μπορεί να επιβάλλει πρόστιμο ύψους μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής μέχρι τριακοσίων χιλιάδων (300.000) ευρώ σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που παραβαίνει τις διατάξεις της κείμενης ασφαλιστικής νομοθεσίας, της περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων συμπεριλαμβανομένης.
Σαράντα τέσσερα (44) χρόνια μετά, ο παλιός νόμος που ουσιαστικά ουδέποτε εφαρμόστηκε ως προς την ασφάλιση οχημάτων, επανέρχεται και ο νομοθέτης με το Ν. 4261/2014, από 4/5/2014, επιβάλει μεταξύ των άλλων πρόστιμα σε ιδιοκτήτες ανασφάλιστων αυτοκινήτων που φτάνουν και τα 750 ευρώ. Το γεγονός αυτό είναι αποκύημα των 750.000 ανασφάλιστων αυτοκινήτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους.
Οι Διοικητικές και ποινικές κυρώσεις σύμφωνα με τον νέο νόμο αφορούν:
· Αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του ανασφάλιστου οχήματος, της άδειας ικανότητας του οδηγού και των πινακίδων κυκλοφορίας για δέκα ημέρες
· Σε περίπτωση ατυχήματος η άδεια κυκλοφορίας του ανασφάλιστου οχήματος και οι πινακίδες κυκλοφορίας αφαιρούνται για δύο (2) χρόνια και σε περίπτωση υποτροπής για τρία (3) χρόνια
· Επιβολή προστίμου υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου ύψους πεντακοσίων (500) ευρώ για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα και διακοσίων πενήντα (250) ευρώ για τα δίκυκλα
· Φυλάκιση από δύο μήνες έως ένα χρόνο και επιβολή χρηματικής ποινής έως 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής του ανασφάλιστου οχήματος σε αυτοκινητιστικό ατύχημα
Πέραν των ανωτέρω θα πρέπει να επισημάνουμε ότι:
· Ο νόμος ισχύει από 4/5/2014 και όχι από 1/7/2014 όπως μέσα ενημέρωσης αναφέρουν. Όσοι ελέγχθηκαν και δεν είχαν ασφαλισμένα τα οχήματά τους ήδη βιώνουν τις συνέπειες του νόμου
· Τα ασφάλιστρα προπληρώνονται. Δεν υφίσταται πλέον η χαριστική περίοδος του ενός μηνός από τη λήξη του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Σε περίπτωση που δεν καταβληθούν τα ασφάλιστρα, από την επόμενη ημέρα λήξεως του συμβολαίου το όχημα θεωρείται ανασφάλιστο
· Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις δεν υποχρεούνται στην ενημέρωση του πελάτη για την επικείμενη λήξη του συμβολαίου του
· Στις ασφαλιστικές εταιρείες επικρατεί πλέον το σύστημα pay and print it (πλήρωσέ το και εκτύπωσέ το). Σε περίπτωση καταβολής του ασφαλίστρου και μη δυνατότητας του ασφαλιστή για άμεση εκτύπωση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, εκδίδεται απόδειξη είσπραξης η οποία και επέχει θέση ασφαλιστηρίου για πέντε (5) ημέρες από την έκδοσή της
· Η αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας για μακροχρόνιο διάστημα οδηγεί σε φορολογικές περιπέτειες τους κατόχους των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, επειδή δεν μπορούν να τα θέσουν σε ακινησία μη έχοντας τη δυνατότητα να καταθέσουν τις πινακίδες στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Αυτό έχει ως συνέπεια να συνεχίζουν να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας και τυχών φόρο πολυτελούς διαβίωσης, μη έχοντας στην ουσία όχημα.
Ο νόμος με την όποια του μορφή ίσχυσε από το 1970. Σαράντα τέσσερα χρόνια μετά έφτασε η ώρα να εφαρμοστεί.
Συγκεκριμένα, η παράγραφος 3 του άρθρου 120, όπως προστέθηκε με το άρθρο 68 Ν.3746/2009, ΦΕΚ Α 27/16.2.2009, όριζε ότι:
«Ανεξαρτήτως της εφαρμογής των οικείων ποινικών διατάξεων του παρόντος διατάγματος και με την επιφύλαξη της εφαρμογής της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, η ΕΠ.Ε.Ι.Α. μπορεί να επιβάλλει πρόστιμο ύψους μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής μέχρι τριακοσίων χιλιάδων (300.000) ευρώ σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που παραβαίνει τις διατάξεις της κείμενης ασφαλιστικής νομοθεσίας, της περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων συμπεριλαμβανομένης.
Σαράντα τέσσερα (44) χρόνια μετά, ο παλιός νόμος που ουσιαστικά ουδέποτε εφαρμόστηκε ως προς την ασφάλιση οχημάτων, επανέρχεται και ο νομοθέτης με το Ν. 4261/2014, από 4/5/2014, επιβάλει μεταξύ των άλλων πρόστιμα σε ιδιοκτήτες ανασφάλιστων αυτοκινήτων που φτάνουν και τα 750 ευρώ. Το γεγονός αυτό είναι αποκύημα των 750.000 ανασφάλιστων αυτοκινήτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους.
Οι Διοικητικές και ποινικές κυρώσεις σύμφωνα με τον νέο νόμο αφορούν:
· Αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του ανασφάλιστου οχήματος, της άδειας ικανότητας του οδηγού και των πινακίδων κυκλοφορίας για δέκα ημέρες
· Σε περίπτωση ατυχήματος η άδεια κυκλοφορίας του ανασφάλιστου οχήματος και οι πινακίδες κυκλοφορίας αφαιρούνται για δύο (2) χρόνια και σε περίπτωση υποτροπής για τρία (3) χρόνια
· Επιβολή προστίμου υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου ύψους πεντακοσίων (500) ευρώ για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα και διακοσίων πενήντα (250) ευρώ για τα δίκυκλα
· Φυλάκιση από δύο μήνες έως ένα χρόνο και επιβολή χρηματικής ποινής έως 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής του ανασφάλιστου οχήματος σε αυτοκινητιστικό ατύχημα
Πέραν των ανωτέρω θα πρέπει να επισημάνουμε ότι:
· Ο νόμος ισχύει από 4/5/2014 και όχι από 1/7/2014 όπως μέσα ενημέρωσης αναφέρουν. Όσοι ελέγχθηκαν και δεν είχαν ασφαλισμένα τα οχήματά τους ήδη βιώνουν τις συνέπειες του νόμου
· Τα ασφάλιστρα προπληρώνονται. Δεν υφίσταται πλέον η χαριστική περίοδος του ενός μηνός από τη λήξη του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Σε περίπτωση που δεν καταβληθούν τα ασφάλιστρα, από την επόμενη ημέρα λήξεως του συμβολαίου το όχημα θεωρείται ανασφάλιστο
· Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις δεν υποχρεούνται στην ενημέρωση του πελάτη για την επικείμενη λήξη του συμβολαίου του
· Στις ασφαλιστικές εταιρείες επικρατεί πλέον το σύστημα pay and print it (πλήρωσέ το και εκτύπωσέ το). Σε περίπτωση καταβολής του ασφαλίστρου και μη δυνατότητας του ασφαλιστή για άμεση εκτύπωση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, εκδίδεται απόδειξη είσπραξης η οποία και επέχει θέση ασφαλιστηρίου για πέντε (5) ημέρες από την έκδοσή της
· Η αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας για μακροχρόνιο διάστημα οδηγεί σε φορολογικές περιπέτειες τους κατόχους των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, επειδή δεν μπορούν να τα θέσουν σε ακινησία μη έχοντας τη δυνατότητα να καταθέσουν τις πινακίδες στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Αυτό έχει ως συνέπεια να συνεχίζουν να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας και τυχών φόρο πολυτελούς διαβίωσης, μη έχοντας στην ουσία όχημα.
Ο νόμος με την όποια του μορφή ίσχυσε από το 1970. Σαράντα τέσσερα χρόνια μετά έφτασε η ώρα να εφαρμοστεί.
Epsilon
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου